SEO Consulting

Waarvoor staat SEO?

SEO betekent Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. Het houdt dus in of je website al dan niet goed gevonden wordt door Google en andere zoekmachines. Met specifieke algoritmes, technieken en inhoudsvereisten kan je je website bovenaan doen verschijnen in de zoekresultaten. Waardoor je natuurlijk zichtbaarder bent naar (potentiële) klanten toe. Search Engine Optimization maakt dus een belangrijk deel uit van je marketing en brandingstrategie.

Hoe begin je aan Search Engine Optimization?

Voor een goede SEO, moet je aan heel wat vereisten voldoen:

  • Copywriting en content SEO. Niet alleen moet je gevonden worden op bepaalde keywords, je moet de verwachtingen van je doelgroep ook inlossen met je content. Door hun interesse of emotie op te wekken bijvoorbeeld en een antwoord te bieden op hun vragen.
  • UX en customer experience die de tevredenheid van je bezoeker uitdrukken. Daarvoor blijkt vooral een duidelijke en gebruiksvriendelijke navigatiestructuur belangrijk.
  • Technische parameters zoals beveiliging, een korte laadtijd, meta description, title tags…
  • Autoriteit opbouwen door link building. Wanneer andere websites naar jouw website linken, krijg je een hogere autoriteitsscore. Ook interne links verhogen je vindbaarheid.

Wanneer je met al die zaken rekening houdt, eindig je hoger in de zoekresultaten en word je dus vaker gevonden. Zowel zoekmachines als menselijke bezoekers komen zo bij jouw pagina terecht. Maar helaas blijkt het niet zo eenvoudig om aan alle SEO-voorwaarden te voldoen.

Voordelen van SEO-consulting

Zelf slaag je er misschien nog in om enkele belangrijke keywords te bepalen. Maar om complexe Google-algoritmes te doorgronden, moet je al over een behoorlijke IT-kennis beschikken. Velen gaan voor hun SEO dan ook ten rade bij een extern consultancybedrijf. Die hebben een zekere expertise opgebouwd, waardoor je zoekmachineoptimalisatie meteen goed zit. Zo kan je zelf heel wat tijd uitsparen en kan je rekenen op een uitstekend resultaat.
Verder is er een erg dunne grens tussen het optimaal implementeren van SEO en het manipuleren van zoekmachines. Wanneer Google bijvoorbeeld links detecteert die onlogisch zijn, kunnen er afstraffingen volgen. Waardoor je juist lager belandt in de zoekresultaten. Een gespecialiseerde SEO-consultant helpt je ook daarvoor behoeden.

Tenslotte is SEO voortdurend in verandering. Met welke algoritmes, technieken of andere zaken je rekening moet houden, is soms moeilijk bij te houden. Een consultant is helemaal up-to-date en zorgt ervoor dat ook jouw website is opgebouwd volgens de nieuwste trends.

 

Competenties benoemen, verbinden en doen groeien. Dat is onze uitdaging.


Hoe zorgt u ervoor dat u hoog op de eerste pagina van Google prijkt? En dat mensen ook op uw link klikken?
Bij eXsto begeleiden we bedrijven in hun digitale groei. Internet en digitaal zakendoen is ondenkbaar geworden in onze moderne samenleving.